Tömeg és forgalmi dugó a kínai autómentes napon

Kudarcba fulladt a csütörtöki autómentes nap Kínában, kevés kivétellel a szokásos forgalom volt jellemző országszerte. A kezdeményezés sikerét a járműtulajdonosok szkepticizmusa és az autósok rendkívül magas száma is akadályozza.

 
    Egy szokásos munkanaphoz hasonlóan, zsúfolt belvárosi utakkal, a reggeli és délutáni csúcsforgalom idején pedig több sávban tömött sorokban várakozó autókkal és hangos dudaszóval telt a csütörtök Sanghajban. A legnépesebb kínai városban szinte semmi nem utalt arra, hogy aznapra - idén már ötödik alkalommal - országszerte autómentes napot hirdetettek. Az idei rendezvény mottója, a "Zöld közlekedés - a jövő városai" a környezetbarát járművek és a tömegközlekedés használatára próbált ösztönözni, a környezet védelmét és az utak forgalmának enyhítését célként kitűzve. Az akcióban 143 kínai város vett részt, azonban a kezdeményezés többnyire a sanghajihoz hasonlóan igen csekély sikert aratott - írja a China Daily című napilap.
 
     Azért pozitív példa is akad: a dél-kelet-kínai Kuangcsou (Guangzhou) városa rendeletben parancsolta le a közigazgatásban dolgozók járműveinek 90 százalékát aznap az utakról.     Sanghajban a szervezők a szokásosnál legalább 200 ezer autóval kevesebb forgalomra számítottak aznap, ám hogy pontosan mennyien hagyták otthon autójukat, egyelőre nem lehet tudni. A járműtulajdonosok mindenesetre nem mutatkoztak túlságosan együttműködőnek: a Shanghai Daily című napilap az akciót megelőző internetes közvélemény-kutatásán a válaszadók több mint 40 százaléka fogalmazott úgy, hogy nem tervez tömegközlekedésre váltani, az autómentes nap csupán "vicc", inkább látszat, mint valós törekvés.    
 
A városban jelenleg több mint 1,46 millió magántulajdonban lévő autót tartanak nyilván, az autókereskedések statisztikái alapján pedig töretlenül a kereslet. A város a kiadott rendszámtáblák számának limitálásával próbálja csökkenteni az autók számát, ráadásul a több mint 2,5-szeres túlkereslet miatt az árveréseken hónapról hónapra jelentős hasznot hajtanak. A szeptemberi aukción például 9500 táblát értékesítettek, darabonként átlagosan 52 ezer jüanért (1,76 millió forint), vagyis egy kisebb autó áráért.
 
(MTI)


2011-09-23 11:12:23
Vissza...


Nyelvek:
2012 mobilitási hét vége

BUDAPEST 2012

Közreműködők
Regisztráció
Partnereink




































Hasznos linkek
Keress minket
Híreink
Főoldal
Mozgásban a város
Mozgásban a világ
További híreink
Céljaink
Az Európai Mobilitási Hét célja, története
Az Európai Mobilitási Díj
A Karta
Európai Mobilitás Hét Budapest
"Forgalmival a vasúton!"
Autómentes Andrássy Korzó
FIDELIO 2012
Sétálj! Nap
TeARTrum Fesztivál 2012
Terézváros Korzója
Tudta-e?
Város és blog
Rólunk
Kapcsolat
Regisztráció
Impresszum
Jogvédelmi nyilatkozat

Copyright © 2012 Konkam Stúdió - Minden jog fenntartva!